Isnin, 27 Ogos 2018

KELANTAN BAKAL PENGELUAR SEMEN BEKU NAIMbif



Pada 21 Ogos 2018 telah berlangsung Mesyuarat Jawatankuasa Perlaksanaan Projek Pelestarian lembu NAIMbif 2018 bagi mengeluarkan semen beku, bertempat di Bilik Mesyuarat PMBK Kota Bharu.Mesyuarat ini dipengerusikan oleh Pengurus Besar Kelantan Biotech Corporation Sdn Bhd. Pengarah Jabatan Perkhidmatan Veterinar Negeri Kelantan Dr. Suratan bin Kamarudin  bersama dengan lima orang pegawai dari Jabatan turut hadir dalam mesyuarat pertama kali ini.


En.Hafiz pegawai dari  Institut Bioteknlologi Veterinar Kebangsaan(IBVK) Jerantut,Pahang turut hadir sebagai pegawai rujukan dalam perlaksanaan projek printis pengeluaran semen beku NAIMbif ini.

Tujuan utama mesyuarat kali ini adalah bagi memuktamadkan projek pengeluaran semen beku NAIMbif untuk kegunaan tempatan bagi mengurangkan kebergantungan kepada sumber impot.

Mesyuarat telah bersetuju untuk menyediakan jadual perbatuan pelaksanaan projek dengan lebih tersusun menepati sasaran yang ditetapkan. Mesyuarat juga memutuskan Institut Bioteknlologi Veterinar Kebangsaan(IBVK) adalah agensi jabatan yang akan menjalankan proses pengeluaran semen beku ini.


Jawatankuasa Urus Setia Projek Pungutan Semen Beku NAIMbif:

Pengerusi:
Pengurus Besar Kelantan Biotech Corporation Sdn Bhd


Jawatankuasa Teknikal Projek Pungutan Semen Beku NAIMbif:

Pengerusi: 
Pengarah Jabatan Perkhidmatan Veterinar Negeri Kelantan 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan