Jumaat, 17 Ogos 2018

TAKLIMAT NAIMbif KEPADA PELABUR DARI NEGARA QATAR


Pada 16 Ogos 2018 Mesyuarat pelaburan dalam bidang penternak lembu pedaging secara fidlot di Negeri Kelantan oleh syarikat  ORYX VENTURES SDN. BHD yang berpengkalan di  Negara Qatar telah berlangsung di Bilik Mesyuarat AMK Kompleks Kota Darul Naim.Mesyuarat ini telah dipengerusikan oleh YB Pengerusi Jawatankuasa Pertainian,Industri Asas Tani,Bioteknologi ,Teknologi Hijau &Alam Sekitar Negeri Kelantan.Objek utama Pelaburan syarikat ini adalah bagi meningkatkan pengeluaran daging halal untuk pasaran tempat dan ekspot.Pelan pengeluaran yang dicadangkan adalah 4,000 pada tahun pertama dan 20,000 ekor menjelang tahun kelima.

YB EXCO menyampaikan taklimat kepada pegawai
 ORYX VENTURES SDN. BHD.
Jabatan Perkhidmatan Veterinar Negeri Kelantan diwakili oleh dua orang pegawai iaitu Dr. Syarifah Asiah bt. Mohd Amin dan En. Hassan bin Zainudin.

Selepas mesyuarat tersebut YB Pengerusi Jawatankuasa Pertainian,Industri Asas Tani,Bioteknologi ,Teknologi Hijau &Alam Sekitar Negeri Kelantan telah menyampaikan taklimat ringkas mengenai pelan perlaksanaan NAIMbif kepada  pegawai ORYX VENTURES SDN. BHD dan menghadiahkan buku Pelan Pembangunan Sistem Pengeluaran lembu Pedaging Hibrid Jenama NAIMbif untuk dijadikan sebahagian dari pelan pelaburan syarikat berkenaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan